شغل-قالیشویی

صفر تا صد راه اندازی قالیشویی ​

راه اندازی قالیشویی تمام اتوماتیک

امروزه قالیشویی تمام اتوماتیک به یکی از مشاغل پرسود و پردرآمد تبدیل شده و بسیاری به دنبال راه‌اندازی قالیشویی هستند مخصوصا که دستگاه های قالیشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کار شستشوی فرش را به راحتی انجام می دهند که باعث می شود با صرف هزینه مناسب درامد قابل توجهی داشته باشی. در روش قالیشویی اتوماتیک، شستشوی فرش‌ها بوسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک صورت می‌گیرد. از مرحله اولیه یعنی خاک گیری تا آخرین مرحله یعنی خشک کردن فرش میتواند توسط دستگاه های اتوماتیک قالیشویی استفاده کرد.

اگر به دنبال شغلی پردرآمد و زودبازده هستید بدون شک قالیشویی جزء اولین گزینه‌های انتخابی شما خواهد بود. اما پیش از هرگونه اقدامی بهتر است در این زمینه اطلاعات جامعی کسب کنید و با دید وسیع‌تری دست به انتخاب بزنید.

موفقیت در احداث قالیشویی، به شناخت عوامل موثر در موفقیت نیاز دارد.
شناخت چه چیزی ؟
-شناخت جمعیت منطقه
-شناخت فرهنگ‌ منطقه ‌‌نوع فرشها
– نگاهی به توانایی مالی خودمان جهت احداث قالیشویی
– شناخت نسبت به طول بازدهی سرمایه گذاری

‌‌در توضیح جملات بالا باید بگوییم اشتباهات قالیشویی از نداشتن شناخت کافی از اطلاعات بالا هست. وقتی ندانیم در منطقه چه تعداد فرش برای شستشو وجود دارد یا قرار هست برای شستشو پیش ما بیاد نمی‌توانیم انتخاب خوبی نسبت به ماشین‌آلات داشته باشیم که آیا دستی یا اتوماتیک ‌و اشتباه بزرگ‌تر در مورد کلمه اتوماتیک هست که همگان فکر می‌کنند اتوماتیک یعنی بدون کارگر‌ خیر …

شرایط راه اندازی قالیشویی

1- صدور مجوز و نرخ مصوب اتحادیه

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که قیمت کار شما با نرخ مصوب اتحادیه تطابق داشته باشد. پس نیاز است قبل از احداث از قیمت‌ها در اتحادیه قالیشویان مطلع شوید. برای دریافت مجوز کسب قالیشویی  زمان زیادی لازم نیست و همین که فرد از طریق سامانه درخواست مجوز نماید، درمدت بسیار کوتاهی تا فرایند صدور جواز طول می‌کشد.

2- تعداد نیروی لازم برای قالیشویی 

چنانچه در حال راه اندازی قالیشویی در یک شهر غیر مرکز استانی هستید برای اولین سال فعالیت، دو‌ نفر نیروی کار برای شستشو و دریافت و تحویل فرش کفایت میکند.و‌ در سالهای بعد با بیشتر شدن تقاضا برای قالیشویی در کارخانه شما به تعدادی بین ۱۰ الی ۱۲ نیروی کار نیازمند هستید.
و چنانچه در یک شهر مرکز استانی اقدام به راه اندازی قالیشویی کرده اید، برای شروع به کار به یک نفر نیروی دفتری،حداقل ۵ نفر نیروی داخل کارخانه و حداقل ۲ نفر نیروی سوار بر وانت برای دریافت و تحویل فرش به مشتریان نیاز دارید.در قالیشویان بزرگ و قدیمی تر گهگاه تا ۴۰ نفر نیروی کار فقط در کارخانه مشغول به کار هستند و‌ تعداد نیروی کار برای دریافت و تحویل فرش و وانت های مورد نیاز افزایش می یابد.با توجه به نرخ بالای دستمزد کارگر میتوانید برای کم‌کردن نیروی کارگری از دستگاه های اتوماتیک در مراحل مختلف استفاده کنید.

برای مثال برای شستشوی قالی میتوان به جای دستگاه پولیشر دستی از دستگاه اتوماتیک قالیشویی تنها با دو نفر نیروی کار و شستشوی روزانه تا حدود ۵۰۰ تخته فرش استفاده کرد.همچنین با استفاده از آبگیرلوله ای به جای  آبگیر دیگی تعداد کارگر در این بخش را به یک سوم الی یک چهارم کاهش داد.

3- مکان مناسب برای قالیشویی 

در انتخاب مکان قالیشویی باید اگاهی کاملی به قوانین شهری و محیط زیستی منطقه موردنظر، نحوه تامین آب موردنیاز، سیستم دفع فاضلاب،  برق مصرفی ،آلودگی صوتی کارگاه یا کارخانه قالیشویی ،مسافت مناسبی از منازل مسکونی شهر داشته باشد.

4- تهیه مواد شوینده

با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه در بازار مواد شوینده مصرفی، لازم است در تهیه و استفاده آن مدیریت داشته باشید. بهتر است همیشه انبار مواد شوینده را در حد معقولی پر نگه دارید که با افزایش سفارشات درگیر افزایش قیمت‌های مواد شوینده نشوید.

هزینه راه اندازی قالیشویی

راه اندازی هر کسب و کاری هزینه‌های ویژه خود را دارد. 

  • اولین هزینه برای راه اندازی قالیشویی، دریافت مجوزها و ثبت شرکت است.
  • بعد از آن شما نیاز به خرید یا اجاره مکانی برای احداث قالیشوییتان دارید.
  • بعد از آن هم نوبت به خرید دستگاه های قالیشویی میرسد.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی قالیشویی

  • خاکگیر دستی (شلاق زن)
  • پتوشور صنعتی
  • پولیشر دو برسه
  • دستگاه قالیشویی اتوماتیک ریلی و میزی
  • دستگاه قالیشویی نیمه اتوماتیک
  • ابگیر لوله ای دودرب و تک درب

آیا قالیشویی سودآور است؟

بسته به اینکه چگونه تجارت قالیشویی خود را اداره می کنید، این پتانسیل را دارد که یک نوع تجارت بسیار سودآور باشد. در اکثر شهرها نیاز زیادی به مشاغل قالیشویی تمام اتوماتیک وجود دارد. هزینه‌های راه‌اندازی ممکن است کمی گران باشد، اما قالی‌شویی‌هایی که کسب‌و کار خود را به خوبی اداره می‌کنند، تخمین می شود حدود 40 درصد سود به همراه دارد می‌توانند این یک تجارت بالقوه ضد رکود است، به خصوص اگر شما مشتریان کوچک را جذب کنید که باید فرش های خود را همیشه تازه و تمیز نگه دارند.ابتدا باید قبل از شروع کار روی تجهیزات قالیشویی حرفه ای سرمایه گذاری کنید.این به شما این شانس را می دهد که سود خواهید داشت.

تولید کننده دستگاه های قالیشویی اتوماتیک​

دلتا ماشین یزد، اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه‌های تمام اتوماتیک قالیشویی و آبگیرهای لوله‌ای در کشور است.

این شرکت با اتکا به بیش از 20 سال تجربه، تکنولوژی مدرن، پرسنل مجرب و توانمندی‌های تولیدی خود قادر است که طیف وسیعی از ماشین آلات قالیشویی را بنا به درخواست مشتریان خود طراحی و تولید کند.

از افتخارات این مجموعه، تولید و راه اندازی بیش از 1800 کارگاه قالیشویی در 300 شهر ایران عزیز می‌باشد.

سفارش دستگاه‌های قالیشویی 

شما میتوانید از طریق شماره تماس: 02188510819 و یا  ‎ 09120209748با همکاران ما در ارتباط باشید تا بعد از دریافت مشاوره رایگان برای خرید، نسبت به سفارش دستگاه‌ها اقدام کنید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *