sonati

تفاوت قالیشویی مدرن و سنتی

یک قالیشویی مدرن با ارائه خدمات خود به مشتریان همزمان سرعت، کیفیت و آسودگی خاطر بیشتری را نسبت به قالیشویی سنتی ارائه می دهد. در قالیشویی فرش مدرن کلیه خدمات شستشو به بهترین و تمیزترین صورت انجام شده با دستگاه هایی قالیشویی ریلی و میزی امکان آسیب، بسیار کم است. نظارت و پیگیری واحد کنترل کیفیت موجب می‌شود تا عملیات شستشو، آبگیری و خاک گیری با دستگاه شلاق زن فرش با دقت و شفافیت کامل انجام شود این میزان دقت در عملیات شستشوی فرش سنتی درصد پایینی دارد.

تفاوت قالیشویی مدرن و سنتی در چیست

در طول زمان، روش‌های مختلف قالیشویی توسعه یافته‌اند، و در نهایت به دو روش اصلی قالیشویی سنتی و قالیشویی مدرن در حال حاضر رواج دارند. این دو روش تفاوتهای بسیاری دارند که برخی از آنها عبارتند از:

روش شستشو

قالیشویی سنتی: در این روش، قالی‌ها به صورت دستی در خانه شسته می‌شوند. از آنجا که این روش در گذشته گاهی در کنار جریان های آب طبیعی انجام می‌شده است، بنابراین برای شستن از صابون و مواد شیمیایی ضعیفی استفاده می‌شد. در این روش سلامت فرش در بسیاری از مواقع تضمین نمی شود و امکان تغییر رنگ و یا آسیب به بافت فرش وجود دارد.

قالیشویی مدرن: در این روش، قالی‌ها با استفاده از دستگاه های قالیشویی صنعتی شسته می‌شوند. این ماشین‌ها به صورت خودکار قالی‌ها را شستشو می دهد . این روش معمولاً موثرتر و سریع‌تر از روش سنتی است و با توجه به اینکه نیاز به دخالت کمتر افراد دارد احتمال آسیب به فرش کمتر می شود.

زمان شستشو و خشک کردن

قالیشویی سنتی: شستشوی قالی‌ها به صورت دستی و با استفاده از آب صورت می‌گیرد که ممکن است زمان بر باشد. همچنین خشک کردن آنها نیاز به زمان بیشتری دارد، احتمالاً تا چند روز. به طور معمول خشک شدن قالی ها در روش سنتی از طریق قرار دادن فرش در هوای آزاد و مقابل نور خورشید انجام می شود.

قالیشویی مدرن: استفاده از دستگاه های قالیشویی صنعتی باعث می‌شود که فرآیند شستشو و خشک کردن سریع‌تر انجام شود و معمولاً فقط تا چند ساعت طول می‌کشد. در این روش از  انواع  آبگیر های لوله ای برای خشک کردن قالی استفاده می شود.

هزینه

قالیشویی سنتی: این روش نیاز به نیروی کار بیشتری داردمثلا 10 تا 15 کارگر که فرش ها را جابه جا ، لول ، تا می کنند درنتیجه هزینه بالاتری را برای به همراه خواهد داشت.

قالیشویی مدرن:شاید هزینه های خرید دستگاه های قالیشویی اتوماتیک بالا بنظر برسد اما سودی که به شما از لحاظ مالی ،کارگران کمتر و صرفه جویی در زمان می دهد جبران این هزینه را خواهد کرد. دستگاه قالیشویی صنعتی به طور خودکار عمل می‌کنند و نیاز به تعداد کمتری از نیروی کار دارند، کارگران فقط در ورود و خروج فرش از دستگاه های قالیشویی ریلی ومیزی نقش دارند، بنابراین هزینه ها را کاهش می دهد .

در کل هزینه شستشوی فرش بسیار بستگی به شهری که در ان زندگی می کنید متغیر است

کیفیت شستشو

قالیشویی سنتی: برخی افراد باور دارند که روش سنتی، با توجه به اینکه ممکن است کمترین استفاده از مواد شیمیایی ( آب و صابون و پودر لباسشویی) داشته باشد، بهترین نتایج از نظر ماندگاری فرش ها در دراز مدت می دهد اما کیفیت شستشو هرگز برای تمامی نواحی فرش یکسان نخواهد بود.

قالیشویی مدرن: استفاده از دستگاه های قالیشویی صنعتی باعث می‌شود که برخی مواد شیمیایی برای شستشو استفاده شود که ممکن است باعث حذف موثر تر ذرات آلودگی شود، لازم به ذکر است مجموعه های مجاز قالیشویی با استفاده از مواد شوینده استاندارد امکان آسیب به فرش ها را به حداقل ممکن کاهش می دهند.

قالیشویی مدرن بهتر است یا سنتی؟

قالیشویی مدرن زیرا الودگی فرش چه سطحی چه عمیق را بدون اسیب به بافت فرش از بین می برد حتی لکه های قدیمی زرد رنگ یا قهوه و چای را با استفاده از دستگاه های اتوماتیک قالیشویی راحت تر و انرژی کمتر پاک می شود.اگر نیاز به شستشوی فوری فرش ها و رضایت مشتریان دارید و می‌خواهید به سرعت آنها را برای تحویل آماده کنید، قالیشویی مدرن بهتر خواهد بود؛ زیرا این روش به طور کلی زمان کمتری نیاز دارد.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *