Untitled-1.jpg5

تفاوت شستشوی فرش در منزل و قالیشویی

شستشوی فرش در منزل یا قالیشویی؟

شستشوی فرش در قالیشویی هایی که با دستگاه های قالیشویی شستشو و ابگیری فرش ها را انجام می دهند بهتر است در ادامه مقاله به تفاوت های اساسی بین این دومثل زمان و معایب و مزایای اشاره کرده ایم

مدت زمان شستشوی فرش در قالیشویی چقدر است؟

چنانچه برای شستشوی فرش به قالیشویی ها مدرن مراجعه کنید،

قالیشویی ها از دستگاه های دستی نظیر پولیشر دستی استفاده میکنید تقریبا زمانی حدود ۱۰ دقیقه برای شستشوی هر فرش صرف میشود، زمان حمل تا آبگیر ۱ دقیقه و زمان آبگیری توسط آبگیر لوله ای بین 5/2 الی ۷ دقیقه می باشد
زمان شستشو با دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک‌ ریلی برای هر فرش ۹۰ ثانیه معادل 5/1 دقیقه می باشد و در مدل دستگاه تمام اتوماتیک قالیشویی میزی این عدد بسته به طول میز سفارشی از5/1 دقیقه الی 7 دقیقه متفاوت است .
هر آنچه طول میز شما بیشتر باشد زمان بیشتری صرف جذب آب و مایع شستشوی فرش برای هر قالی و شده و‌کیفیت شستشو بالاتر میرود.

مدت زمان شستشوی فرش درمنزل چقدراست؟

چنانچه در خانه به شستشوی فرش با کمک خدمات نظافتی منزل بپردازید تخمین می زنیم که شستشوی حرفه ای فرش به اندازه یک اتاق حدود 30 دقیقه طول می کشد. پس از آن، فرش شما بین 30 دقیقه تا یک ساعت خیس می ماند، اما زمان خشک شدن فرش می تواند بستگی به روش شستشوی فرش مورد استفاده، مانند روش استفاده ازاب گرم ویا تمیز کردن با دستگاه های بخارشو داشته باشد.

در این مدت سعی کنید از پا گذاشتن مکرر روی فرش خیس خودداری کنید. این امر بر روند خشک شدن فرش تأثیر می گذارد. اگر می خواهید روند خشک شدن را تسریع کنید، فرش را در محیطی ازاد  پهن کنید یا می توانید گردش هوای خوبی در اتاق ایجاد کنید. اگر فرش شما در اتاقی با پنجره است، هدایت هوای تازه به داخل اتاق باعث خشک شدن سریعتر می شود.

چه چیزی تعیین می کند که تمیز کردن فرش در منزل و قالیشویی چقدر طول می کشد؟

  • وضعیت فرش ها : فرش هایی با کثیفی خفیف معمولاً با مواد شوینده ساده نیاز دارند تا به خوبی تمیزشوند . با این حال، اگر برای مدتی فرش و موکت خود را عمیق تمیز نکرده اید، پس از بین بردن همه کثیفی های انباشته شده به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. پس بهترین کار سپردن فرش هایتان به قالیشویی معتبر که با دستگاه های اتوماتیک کار می کنند که ارزش فرش هایتان هم حفظ شود. بسیاری از افراد سعی می کنند خودشان از تکنیک های تمیز کردن DIY(دستگاه بخارشوی فرش) برای از بین بردن لکه ها استفاده کنند. متأسفانه، گاهی اوقات این منجر به آسیب بیشتر پارچه می شود.
  • اندازه فرش ها :به روش خانگی فرش های بزرگتر به ناچار به کار بیشتری نیاز دارند.،ممکن است حداقل 10 تا 15 دقیقه به میانگین زمان تمیز کردن فرش اضافه شود .اما به روش قالیشویی صنعتی با دستگاه های تمام اتوماتیک بین 7 دقیقه تا 10 دقیقه زمان خواهد برد.
  • نوع روش قالیشویی : در روش خانگی شستشو با مواد شوینده معمولی مثل تاید مایع ظرفشویی و فقط یکبار شستشو انجام می شود که بسیار زمانبر،اتلاف وقت انرژِی است .در روش تمام اتوماتیک اول با دستگاه خاکگیر گرد و غبار و اشغال های فرش گرفته می شود بعد با دستگاه اتوماتیک ریلی یا میزی شستشو انجام می شود و در اخر پس از شستشو در دستگاه، فرآیند آبگیری فرش به صورت کاملاً اتوماتیک توسط دستگاهی مثل ابگیرلوله ای دو درب و تک درب انجام می‌گیرد.

مزایای شستشو فرش در قالیشویی های مدرن

  • کارآیی بالا: این دستگاه‌های قالیشویی دارای سیستم‌های پیشرفته شستشو و خشک‌کنی هستند که به شما امکان می‌دهند فرش را به‌طور کامل و بهینه شستشو دهید.
  • صرفه جویی در زمان : شستشو با دستگاه‌های قالیشویی معمولاً سریع‌تر از روش‌های سنتی انجام می‌شود، که به شما این امکان را می دهد زمان و انرژیتان صرفه‌جویی می‌کند.
  • پاک سازی عمیق : این دستگاه‌ها می‌توانند به خوبی و با دقت بالا شوینده در عمق فرش تراوش کنند و آلودگی‌ها را از طیف گسترده‌ای از الیاف فرش جذب کنند.
  • خشک شدن سریعتر: دستگاه های مثل خشک کن حرارتی یا انواع ابگیر ها به طوریکه به الیاف فرش اسیبی وارد نشود سریعتر خشک می کنند
  • حفاظت از فرش: استفاده از دستگاه ها کیفیت شستشو بالا برده و فرش بدون رنگ پریدگی و پارگی به دست مشتری می رسد.

به طور کلی فرش هایی که با دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک تمیز شوند جلب رضایت مشتری های قالیشویی شما را دو چندان می کنند .

معایب شستشو فرش در قالیشویی های مدرن

  • هزینه بعضی از قالیشویی ها بسیار زیاد است.
  • ممکن است قالیشویی به موقع فرش را تحویل ندهند.

مزایای شستشو فرش در منزل

  • شستشوی فرش بدست افراد قابل اعتماد انجام می شود.
  • صرفه جویی در هزینه .
  • مشکل در رفت و امد فرش ندارید.

معایب شستشو فرش در منزل

  • عدم استفاده از شامپو فرش های مناسب
  • خشک کردن فرش در فضای آزاد به بافت فرش اسیب می رساند .
  • خاک گیری فرش به روش خانگی تمام و کامل گرد وغبار را از بین نمی برد .
  • به دلیل اینکه اصولی و استاندارد شستشو فرش انجام نمی شود کیفیت شستشو پایین است.

بهترین زمان تمیز کردن فرش از نظر قالیشویی ها

طبق گفته قالیشویی های حرفه ای، فرش های شما باید هر 6 یا 12 ماه یکبار تمیز شوند.یکی از بزرگترین مزایای انجام این کار تأثیر آن بر طول عمرفرش شما است ، مخصوصا اگربا دستگاه های قالیشویی اتوماتیک ونیمه اتوماتیک شستشوی فرش هایتان انجام شود . بیشتر فرش هایی که به درستی تمیز می شوند بیشتر از فرش هایی که تمیز نمی شوند ماندگاری دارند.شستشوی منظم فرش همچنین بسیاری از مواد آلرژی زا را که در داخل فرش شما پنهان شده اند از بین می برد. این به کاهش هرگونه آلرژی و علائم آسم شما یا خانواده‌تان کمک می‌کند.

در طی این فرآیند الیاف فرش شما ضدعفونی می‌شوند و برای بازی کودکان بسیار ایمن‌تر می‌شوند. همچنین احتمال بالایی دارد لکه ها با دستگاه های شستشوی حرفه ای از بین بروند تا با روش های خانگی. همچنین ممکن است متوجه شوید که فرش شما پس از یک شستشو حرفه‌ای درمقایسه با یک شستشومعمولی خانگی به‌ طور محسوسی تمیزتر به نظر می‌رسند.

چه در کل خانه خود فرش داشته باشید و چه نداشته باشید و یا فقط در چند اتاق آن را داشته باشید، شستشوی حرفه ای فرش برای شما و حتی کفپوش خانه شما بسیار مفید خواهد بود.

بهترین زمان تمیز کردن فرش درمنزل

بهتراست در فصول گرم سال شستشوی فرش انجام شود که زمان کمتری برای ابگیری و خشک شدن فرش صرف کنید.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *